چرا رنگ ترافیکی زرد

بدون دیدگاه

چرا رنگ ترافیکی زرد؟

شاید به پراهمیت بودن رنگ ترافیکی در زندگی پی نبرده باشید. اما رنگ ترافیکی از جمله پرکاربرد ترین رنگ ها برای نمایاندن علائم راهنمایی و رانندگی است. زیرا هر طیف رنگی آن، مفهومی خاص به مخاطب منتقل می کند. رنگ آمیزی جدول، رنگ آمیزی شبرنگ های مورد استفاده در جاده و همچنین سایرتابلوهای راهنمایی و رانندگی، به وسیله این رنگ انجام می گیرد. مزیت ویژه این طیف رنگ ، منعکس کردن نور به خوبی می باشد. در این مطلب از وبسایت تخصصی کیمیا کالر، به مزیت های منحصر به فرد رنگ ترافیکی زرد اشاره می کنیم.

ویژگی های ممتاز

رنگ های ترافیکی بسیار متنوع اند.  از آنها در صنعت تولید تابلو ها و علائم رانندگی استفاده فراوان می شود. برای نمونه رنگ ترافیکی زرد، از جمله جذاب ترین رنگ های ترافیکی و از خاص ترین رنگ های صنعتی می باشد. از لحاظ روانشناسی، رنگ زرد را می توان سرشار از گرما، احساس شادی و  هوش و خلاقیت دانست. ویژگی برجسته آن که باعث پرطرفدار بودن آن در صنعت حمل و نقل می شود، این است که نور را به خوبی منعکس می کند. همواره، بسیاری از خطوط محوری و یا خط کشی های منقطع در خیابان های اصلی را با رنگ زرد خط کشی می کنند. جالب است بدانید، رنگ ترافیکی زرد در دو نوع تک جزئی و دو جزئی تهییه و تولید می شود.

مشخصه خوب دیگر

استفاده از رنگ زرد در هنگام تاریکی شب، می تواند معنای گسترده و عمیقی پیدا کند. این رنگ، به دلیل بازخورد قابل توجهی که در چشم انسان دارد، برای ارسال نماد های هشدار به کار می رود. شب هنگام، اکثر رانندگان به دلیل خستگی و یکنواختی جاده، ممکن است دچار خواب آلودگی شوند. رنگ زرد نور شدید در چشم به وجود می آورد و هشدار جدی به انان می دهد.

سایر ویژگی ها

حتما توجه کرده اید که برای در خط کش خیابان ها و همچنین  طراحی نماد های ترافیکی و یا در تولید ابزار ها و تجهیزات ترافیکی از طیف زرد این محصول استفاده می کنند. اما چرا؟ انرژی بالا این رنگ، دلیل این موضوع است. در تاریکی هم با استفاده از فرمولاسیون خاص به خوبی در چشم منعکس می شود.

نوشتهٔ پیشین
مزیت استفاده از رنگ نسوز
نوشتهٔ بعدی
نکاتی کاربردی درباره اپوکسی کف

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست