فواید استفاده از رنگ اپوکسی آهن

بدون دیدگاه
فواید رنگ اپوکسی اهن

فواید استفاده از رنگ اپوکسی آهن

آهن از جمله اصلی ترین و اساسی ترین مواد  در ساخت اجزا و قطعات ساختمانی می باشد. شاید شما هم تجربه اکسید شدن فلزات را داشته باشید. همانطور که می دانید،این مسیله، به عنوان دغدغه ای جدی برای صاحبان کارخانه و کسانی که با فلز سر و کار دارند، شناخته می شود. آهن با قرار گرفتن در محیط سر باز و مرطوب، به تدریج خورده شده و دچار زنگ زدگی می شود. پدیده زنگ زدن، باعث فرسایش زودهنگام آهن و آسیب زدن به تاسیسات و سطوح مختلف موجود در کارخانه یا هر مکان دیگر می شود. چاره حل این مشکلات، استفاده از رنگ اپوکسی آهن می باشد. در ادامه این مطلب، از وبسایت تخصصی کیمیا کالر، به بررسی فواید استفاده از این محصول می پردازیم.

 

مزیت ها کاربردی رنگ اپوکسی آهن

ایجاد لایه محافظتی محکم و ضد خوردگی:  این عمل، باعث مراقبت و محافظت در برابر فرسایش، خوردگی و پوسیدگی و تغییر رنگ نیز می گردد.
قدرت چسبندگی بالا : هر قدر، چسبندگی لایه محافظ بیشتر باشد، مقاومت بیشتری در برابر لایه زیرین از خود نشان می دهد. به دلیل این خصوصیت، اثر محافظتی رنگ اپوکسی آهن، فوق العاده زیاد می باشد.
مقاومت بالا: استفاده از این محصول، موجب ایجاد مقاومت در برابر مواد اسیدی می گردد.

دوام بالا و استحکام قابل توجه: ایده آل بودن برای محیط ها صنعتی، حتی در شرایطی نا مطلوب. در نظر بگیرید، در محیطی، باید لوله ها و سایر تجهیزات فلزی، در محیطی کاملا مرطوب قرار بگیرند. استفاده صحیح از این رنگ، می تواند در چنین شرایطی، مقاومت بالایی ایجاد کند.

 

شیوه صحیح استعمال رنگ اپوکسی آهن

مهم ترین نکته، پیش از استفاده از رنگ اپوکسی فلزات، پاکسازی و تمیز کردن سطح زیرین می باشد. باید سطح فلزی را با استفاده از شوینده ها مناسب بشویید. به طوریکه، این سطوح عاری از هرگونه چربی، گرد و غبار و آلاینده باشد. اگر سطح زیرین را نشویید، چسبندگی لایه محافظ به شدت کاهش می یابد. پس، قبل از استفاده از این محصول، حتما به این نکات دقت کنید.

نکات مهم راجع به اپوکسی اهن، هنوز تمام نشده است. پس با مقالات بعدی از سایت ما، همراه باشید.

نوشتهٔ پیشین
رنگ روغنی براق و مزیت هایش
نوشتهٔ بعدی
با لاک پلی اورتان الوان بیشتر آشنا شوید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست