با رنگ نسوز، بیشتر آشنا شوید

بدون دیدگاه
انواع رنگ نسوز

با رنگ نسوز بیشتر آشنا شوید

همانطور که از اسماین نوع رنگ پیداست، در مقابل حرارت فوق العاده مقاوم است. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید، چرا از بین مشتقات رنگ، رنگ نسوز جایگاه ویژه ای دارد؟ در صنایع گوناگون سطوح بسیار حساسی هستند. این سطوح در اثر قرار گرفتن در مقابل حررات، بسیار آسیب پذیر هستند.حرارت زیاد می تواند باعث نقص در کارکرد هم شود. در منزل حتی، مکانی مثل شومینه یا دودکش که همیشه در معرض حرارت هستند، باید مقاوم سازی شوند. در ادامه این مقاله از وبسایت تخصصی کیمیا کالر، به تفصیل بیشتر درباره رنگ نسوز می پردازیم.

رنگ نسوز و مقاوم سازی

میزان حرارت، نوسانات دمایی و مدت زمان در معرض حرارت بودن سطح، از جمله عوامل تاثیر گذار بر رنگ سطح می باشند. پس سطوح مختلف می تواند به طور مستقیم یا غیر مستقیم، در معرض نابودی قرار گیرد. از شایع ترین تاثیرات مخرب می توان به خوردگی و خرابی اشاره کرد.

 

انواع رنگ نسوز

۱- رنگ‌های چند پلیمری بر پایه سیلیکون یا اپوکسی

این دسته از انواع رنگ نسوز، به دو زیر گروه تک جزئی و دو جزئی تقسیم می شود. برای مقاوم سازی در بازه حرارتی متوسط کاربرد دارد. می توان از رنگ‌های اپوکسی یا سیلیکونی جهت محافظت و مراقبت از قطعات دستگاه و افزایش عملکرد مثبت آن‌ها نیز استفاده کرد. همچنین جهت رنگ کردن سطوح قرار گرفته زیر لایه داغ هم می توان بهره برد. و نگرانی بابت تاثیر رنگ بر لایه زیرین نداشت. عامل اصلی تعیین کننده میزان مقاومت رنگ، میزان سیلیکون ها موجود در رنگ است.

۲-پوشش پودری با دما بالا

غالبا این نوع رنگ‌ها نیز، بر پایه اپوکسی و سیلیکون ساخته شده اند. قادرند،  مقاومت دمایی ایده آلی در حدود ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ درجه فارنهایت بر روی سطح مورد نظر ایجاد کنند. ازجمله مشخصه‌های پوشش پودری می‌توان به عدم وجود VOC و تنوع رنگ بالا در آن‌ها اشاره کرد.

 

آشنایی با انواع رنگ نسوز، هنوز تمام نشده است. پس فرصت با مقالات بعدی از سایت کیمیا کالر همراه باشید.

نوشتهٔ پیشین
ویژگی ها منحصر به فرد رنگ اتومبیلی
نوشتهٔ بعدی
رنگ روغنی براق و مزیت هایش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست